Deser na zimno - galaretka z owocami

Czas wakacji łączy się z deserami, lodami, mrożonymi napojami itp. Umilamy sobie ten wakacyjny okres spożywaniem różnych smakołyków takich jak galaretki. Uwielbiam galaretki! Przeróżne smaki! Łączę je, dodaje mrożone owoce.. pycha!
Jakiś czas temu robiąc tort, natknęłam się na ciekawy przepis na tort truskawkowy ze strony Moje Wypieki, który wyszedł przepysznie. Aby zrobić mus truskawkowy, trzeba było przygotować truskawki z żelatyną, który okazały się bardzo dobrym przepisem na naturalną galaretkę z truskawek. Oto efekt:


Składniki:

  • 1/2 kg truskawek (wyszło na ok. 3 szklanki takie jak na zdjęciu ;))
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej wymieszać z 1 łyżeczką wody
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 4 łyżeczki żelatyny
Żelatynę zalać niewielką ilością wody, tak aby się zamoczyła i napęczniała. Odstawiamy.

Przepołowić truskawki. W rondelku wymieszać truskawki z cukrem, podgrzewać na palniku do rozpuszczenia się cukru. Dodać sok z cytryny, rozpuszczoną mąkę ziemniaczaną i dobrze wszystko wymieszać. Zagotować i jeszcze chwilę gotować. Następnie zdjąć rondelek z palnika, dodać napęczniałą żelatynę i intensywnie wymieszać, tak, aby się rozpuściła. Nie wolno gotować po dodaniu żelatyny, gdyż może ona stracić swoje właściwości żelujące.

Dodatkowo dodałam ubitej śmietany i czekoladę. Dodatki wedle uznania, i tak wyjdzie pysznie :)

Po co kupować galaretkę, jak można zrobić własną bez dodatków barwników, które mogą być szkodliwe dla organizmu. W szczególności uważać na te o niebieskim kolorze, które w swoim składzie zawierają czerń brylantową, która jest niekorzystna przede wszystkim dla nerek, może również wzmacniać objawy astmy, a także pod wpływem bakterii zamieniać się w związki niebezpieczne.

Zachęcam również do wypróbowania z innymi owocami :)

Comments

  1. Mmm.. przepysznie to wygląda! Uwielbiam takie desery :)
    Obserwuje :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    ReplyDelete
  2. Wieki nie jadłam tego deseru, wygląda pysznie :-)

    ReplyDelete
  3. Mniam.Uwielbiam takie deserki!;)

    ReplyDelete
  4. Bardzo lubię taki deser :) Pyszna klasyka :)

    ReplyDelete
  5. Zrobienie galaretki samodzielnie to świetny pomysł, deser wygląda mega apetycznie:)

    ReplyDelete
  6. This is truly such amazing recipe, I love it, cannot wait to try it. Thank you for sharing, YUM!!!

    xxx

    www.bridesonamission.com

    ReplyDelete
  7. Pyszny deserek :) Ale moją uwagę zwróciła również czekolada na zdjęciu, to jedna z moich ulubionych, więc nic dziwnego :P A akurat mam ochotę na coś słodkiego :D

    ReplyDelete
  8. Mniam, ale dawno nie jadłam galaretki! :)

    ReplyDelete
  9. wygląda ładnie ale nie jadam żelatyny i galaretek :D obserwuję także :)

    ReplyDelete
  10. Ale cudownie to wygląda! Lubię takie deserki :D Ogólnie to mam ochotę na tą milkę z oreo *-*
    Obserwuję! :)

    ReplyDelete
  11. Deserek pięknie się prezentuje. :) Smacznego! :D
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  12. Już od dawna nie jadłam galaretki... Muszę to zmienić koniecznie, na śmierć o niej zapomniałam!

    ReplyDelete
  13. pomysł super :) cały deser wygląda rewelacyjnie ;)

    ReplyDelete
  14. Lubię takie desery :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Hey! I am new at your blog (: I am following you now(;
    I hope you can visit mine and follow me back (; Have a good day!

    ReplyDelete
  16. Akurat mam ochotę na coś słodkiego! :)

    ReplyDelete
  17. Mmm.. narobiłaś mi smaka ;)

    ReplyDelete
  18. Prosto i smacznie! Świetnie wygląda i na pewno smakuje o wiele lepiej niż kupna :)
    Pozdrawiam i koniecznie obserwuję ;)

    ReplyDelete
  19. Lubię takie proste i smaczne desery, sama często robię coś podobnego :)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  20. Oj zjadłabym teraz taki deser... :) mmm Ale dawno ładnych truskawek nie widziałam.

    ReplyDelete
  21. Kocham pustynię z truskawek. Dziękuję za dzielenie się.

    ReplyDelete
  22. Wygląda przepysznie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    ReplyDelete
  23. Kiedyś nie przepadałam za galaretkami ale teraz z chęcią bym taką zjadła.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Nigdy nie miałam okazji sama robić galaretki. Niestety zawsze robiłam tą z toną chemii. Nawet nie wiedziałam, że tak łatwo można ją zrobić... Ach ten człowiek czasem głupi.
    Deserek wygląda przepysznie. Bardzo lubię galaretki, więc na pewno się skuszę na przepisik :)

    ReplyDelete
  25. Ale to pysznie wygląda! Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  26. Zjadłabym, pysznie wygląda :)

    ReplyDelete
  27. a ja dzisiaj zaszalałam z ciastem krówkowo-herbatnikowym z masą mascarpone *_*
    www.anialwowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Wygląda przepysznie! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Wygląda bardzo apetycznie ;)

    ReplyDelete
  30. wygląda pysznie, aż ślinka cieknie :)

    ReplyDelete
  31. Jak ja uwielbiam galaretkę :)) ♥

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts